یزدفردا: یک هدبند انقلابی با پشتیبانی موسسه فناوری ماساچوست راه حلی برای خواب بدون دارو برای اولین بار ارائه می‌دهد.

به گزارش یزدفردا: فناوری نوآورانه توسعه یافته توسط شرکت سلامتی المایند(Elemind) می‌تواند به کاربران کمک کند تا با فعال کردن حالت «لغو نویز» در مغزشان بهتر بخوابند. کاربران باید از هدبند استفاده کنند که بتواند امواج مغزی را کنترل کند و بداند آیا فرد در حال بیدار شدن است و می‌تواند دوباره به خواب رود یا خیر.

به نقل از آی‌ای، برآوردها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از بزرگسالان در سراسر جهان به دنبال بهبود کیفیت خواب خود هستند. این منجر به ایجاد بازاری برای محصولات مرتبط با خواب شده است. اکثر پوشیدنی‌های مرتبط با خواب موجود در بازار امروزه فقط رفتار خواب کاربر را ردیابی می‌کنند اما برای کنترل واقعی خواب آنها چندان کاری نمی‌کنند.

داروهای خواب گزینه‌ای هستند که مصرف‌کنندگان به آنها روی می‌آورند، اما این داروها نمی‌توانند خواب را در لحظه کنترل کنند و اغلب با عوارض جانبی همراه هستند.

رایان نیلی(Ryan Neely)، معاون علمی و تحقیقاتی المایند می‌گوید: خواب توسط مغز آغاز می‌شود، اما فناوری‌های بسیار کمی در خواب به طور مستقیم بر مغز متمرکز می‌شود. اینجاست که پوشیدنی المایند وارد عمل می‌شود.

این هدبند چگونه کار می‌کند؟

هدبند المایند یک پوشیدنی نرم، سبک و منعطف است که برای استفاده در طول شب بدون توجه به موقعیت خواب فرد طراحی شده است. این دستگاه می‌تواند با استفاده از امواج مغزی اطلاعات جمع‌آوری کند و با تلفن همراه هوشمند جفت شود و کاربران می‌توانند جزئیات مربوط به الگوهای خواب خود را پیدا کنند.

تاثیر هدبند در توانایی آن در استفاده از تلفیق عصبی برای تأثیرگذاری بر امواج مغزی است و آنها را از الگوهای بیداری به سمت الگوهای خواب عمیق‌تر هدایت می‌کند. مردیث پری(Meredith Perry) مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران المایند توضیح می‌دهد: المایند مانند حذف نویز برای مغز عمل می‌کند که می‌تواند دنیا را خاموش کند، استرس را خاموش کند و شما را سریع‌تر به خواب ببرد.

در یک کارآزمایی بالینی، این هدبند به ۷۶ درصد از شرکت‌کنندگان کمک کرد تا سریع بخوابند. به طور متوسط، شرکت کنندگان ۴۸ درصد سریع‌تر می‌خوابیدند و در برخی موارد، این میزان به ۷۴ درصد می‌رسید.

اگر نگران این هستید که هدبند شما را تا زمانی که آن را می‌پوشید در خواب عمیق نگه دارد باید گفت که المایند تضمین کرده که کنترل همیشه با شما است. هنگام بیدار شدن از خواب، کاربران با کلیک کردن روی یک دکمه روی برنامه یا فشار دادن دکمه عمل روی هدبند، خواب بیشتر را انتخاب می‌کنند.

سپس هدبند دست به کار می‌شود و کاربر را به همان سرعتی که داروهای خواب آور می‌خوابانند اما بدون عوارض به خواب می‌برد.

این پوشیدنی برای کمک به خواب بهتر کاربران طراحی شده است، اما طبق مقررات بهداشتی و ایمنی به عنوان یک وسیله پزشکی دسته‌بندی نمی‌شود.

اپلیکیشن تلفن هوشمند داده‌های پیشرفته‌ای را در مورد خواب مانند عملکرد کلی خواب، مدت زمان، کارایی، زمان به خواب رفتن، زمان صرف شده در هر مرحله از خواب و حرکت در طول شب در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این شرکت همچنین در حال توسعه یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی(AI) است تا با تجزیه و تحلیل داده‌ها و بازخورد کاربران، دستگاه را موثرتر کند.

این شرکت قصد دارد تا اواخر سال جاری ویژگی شبیه‌سازی خواب عمیق را که به کاربران اجازه می‌دهد زمان بیشتری را در خواب عمیق بگذرانند، عرضه کند. انتظار می‌رود این هدبند با قیمت ۳۴۹ دلار در تابستان امسال روانه بازار شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا